Що таке семантичне ядро, як правильно його скласти + для чого потрібен збір семантичного ядра

Здрастуйте! у цій статті ми поговоримо про семантичне ядро.

Багато вебмайстрів і маркетологів вже років 5 продовжують ховати сео. А воно все ще жваво, постійно еволюціонує і підкидає ідеї для роздумів. а найважливіший етап при сео-оптимізації будь-якого сайту-збір семантичного ядра. у цій статті ми розповімо, що таке семантичне ядро, навіщо воно потрібно і за допомогою яких програм його можна зібрати. А також дамо покрокову інструкцію по збору семантичного ядра і виділимо типові помилки новачків при роботі з семантикою. 

Що таке семантичне ядро

Пошукові системи-основне джерело залучення трафіку для 80-90% сайтів. Але для того щоб мати можливість залучити читача або клієнта, потрібно показати пошуковику що ми є і у нас круті матеріали. Перший крок до залучення трафіку з пошуку-створення семантичного ядра.

семантичне ядро сайту — це набір слів і фраз, які відображають структуру і тематику сайту. При цьому основний акцент робиться не на тому, як пишуться ці слова і фрази, а саме на їх смисловому значенні.

при роботі з семантичним ядром ми повинні робити акцент на тому, що мають на увазі користувачі, коли вбивають в пошуковий рядок той чи інший запит.  

Є 2 підходи до створення семантичного ядра:

  • робота виходячи зі складеного семантичного ядра.
  • підгін семантичного ядра під заздалегідь визначений скелет.

Перший варіант стандартний для всіх, хто створює сайти з нуля. Ви проводите аналіз ніші, знаходите основні ключові слова і створюєте сайт. Вибираєте розділи, підрозділи, створюєте сторінки виходячи з семантики, яку зібрали. Цей варіант підходить як для створення інформаційних сайтів, так і для бізнесу.

Другий варіант більш складний. Підходить для бізнесу, який чітко знає, як він працює і що робить. Ви заздалегідь продумуєте структуру сайту: розділи, підрозділи, основні статті на сайті — і вже виходячи з ваших думок збираєте семантику.

Це більш складний підхід, особливо для початківця бізнесмена. Ви можете щось упустити і за підсумком недорахуватися клієнтів, які могли б прийти з пошуковиків.

Для чого потрібно семантичне ядро

Правильно зібране семантичне ядро допомагає нам у вирішенні двох завдань:

  • завдяки ключам ми можемо зробити правильний контент-план.
  • допомагає створити структуру сайту.

З контент-планом все просто. Відразу після того, як ми збираємо всі ключові слова, у нас з’являється величезна кількість тем для статей. Ми на 70-80% можемо відразу ж закрити питання»про що писати”. Тільки потрібно розуміти, що ми складаємо статті не тільки виходячи з ключових запитів, але ще і зі змісту теми. Наше завдання – не просто вписати всі ключі і побіжно розповісти про тему, а якомога більш детально відповісти на питання читача.

Гарне семантичне ядро має стати правильною картою сайту. Ви робите розділи виходячи з інтересів потенційних читачів. Спочатку, відразу після складання семантичного ядра, ви отримуєте назви розділів і сторінок, а також базове уявлення, про що на них потрібно писати.

Якщо ви постійно розширюєте своє семантичне ядро, то постійно отримуєте нові ідеї для створення контенту.

Семантичне ядро сторінки

Семантичне ядро сторінки-набір ключових слів і фраз, за якими її шукають в пошукових системах.

Незважаючи на всі розмови про те, що seo давно померло, якщо проаналізувати топ видачі, можна побачити, що практично всі статті оптимізовані під пошукові запити.

Варто розуміти ще одну річ. При складанні семантичного ядра сторінки не потрібно враховувати ключові слова в прямому входженні. Вам потрібно дотримуватися смислове навантаження, з якої користувач шукає матеріали по тому чи іншому ключу. Часи, коли потрібно було вставляти в тексти «пластикові вікна купити москва» в прямому входженні давно пройшли. Тепер замість цього спокійно можна вставляти фразу » купити пластикові вікна в москві… ” — пошуковики будуть правильно індексувати і розуміти такі статті.

При зборі семантики для сторінки і подальшому написанні статей є 2 моменти, яким варто приділити увагу:

  • не повинно бути переспаму за ключовими запитами. не потрібно у всьому тексті згадувати основний ключ. Пошуковики вважатимуть це переспамом і або знизять позиції, або просто викинуть статтю з видачі.
  • ключові слова все одно повинні бути. у різних словоформах.

Щоб подивитися семантичне ядро сторінки будь-якого сайту, можна скопіювати текст в програму для семантичного аналізу біржі адвего. Вона відразу покаже, які слова зустрічаються найчастіше, на яких фразах в тексті зроблений акцент, а в топі будуть основні ключі, за якими буде просуватися стаття в пошукових системах.

Класифікація ключових слів

Всього є 2 класифікації ключових слів. Почнемо з найпростішої і зрозумілою — за кількістю запитів. Виділяють 3 категорії:

  • низькочастотні ключі. це ключові слова, за якими менше 100 показів на місяць. У деяких нішах показник нч – до 1 000 запитів. За такими ключовими словами найменше конкурентів.
  • середньочастотні ключі. це ключові слова, за якими до 1 000 показів на місяць. У деяких нішах показник сч зростає до 5 000 запитів. Хороше джерело трафіку, але конкуренція тут вже в кілька разів вище, ніж по нч.
  • високочастотні ключі. це ключові слова з 1 000+ показів на місяць. Деякі вебмайстри вважають вч від 5 000 — 10 000 запитів. Найбільш конкурентні ключові запити, особливо в комерції.

За різними джерелами від 2/3 до 3/4 всіх пошукових запитів — низькочастотні. Тобто за рахунок них цілком реально залучати трафік на сайт. І в ідеалі вам потрібно розширювати своє семантичне ядро саме за рахунок додавання в нього низькочастотних запитів.

Але не потрібно ігнорувати сч і вч. Потрібно робити для них матеріали, але варто розуміти, що не завжди вийде домогтися хоч якогось результату. Просто тому, що конкуренція в цьому сегменті буде дуже висока.

Є ще одна класифікація – за ціллю. Розділяють:

  • інформаційні ключі. це ті ключові слова і фрази, які користувачі вводять в пошуковик, щоб отримати конкретну інформацію. Банальний приклад – »як перевстановити windows”. Тут ніякої комерції, просто людина шукає відповідь на своє питання.
  • транзакційні або комерційні. ці ключові слова і фрази вводять користувачі в пошуковик з метою ознайомитися з товаром і / або зробити покупку.
  • інші запити. тут мова йде про ті ключові слова і фрази, за якими не можна визначити, що саме хоче людина.

що нам це дає? при створенні матеріалів ви повинні чітко розуміти, за якими ключовими словами його створюєте. Якщо вони інформаційні, вам потрібно максимально розкрити тему і дати відповідь на питання читача. Якщо ви використовуєте транзакційні ключі, то потрібно створювати повноцінні продають статті, які підштовхнуть читача до покупки.

Ще деякі фахівці виділяють блок навігаційних ключів. За допомогою таких запитів читачі шукають конкретну інформацію про конкретні сайти. Якщо такі запити не відносяться до вашого сайту, то їх можна сміливо ігнорувати. Ви все одно не зберете з них достатньо трафіку.

У ніші високочастотних транзакційних запитів величезна конкуренція. Великі компанії купують рекламу, виводять в топ оптимізовані статті і всіляко намагаються залучити клієнтів з пошукових систем. Щоб конкурувати з ними на цьому рівні, доведеться вкладати величезні гроші і чекати результату роками. Звертайте увагу на низькочастотні комерційні запити. Вони менш цікаві великим компаніям і можуть служити джерелом клієнтів для середніх і дрібних.

Кілька слів про структуру ключових запитів. У них є:

  • тіло.
  • специфікатор.
  • хвіст.

Тіло-ключові слово, яке показує товар. Наприклад»ноутбук”. Це високочастотний запит. але якщо ми спробуємо зробити статтю під це слово, то отримаємо величезну частку нецільового трафіку, значить, погіршимо поведінкові фактори користувачів. а це призведе до падіння в пошуковій видачі.

Специфікатор висловлює намір користувача « “купити ноутбук«,» полагодити ноутбук” і т.д. Ця частина ключового слова дає нам трохи більше конкретики. Виходячи з неї ми вже можемо зрозуміти, що саме хоче користувач, коли вбиває в яндекс цей запит, і який матеріал йому потрібен.

Хвіст деталізує намір користувача.Наприклад:»купити ноутбук недорого”. “недорого” буде в цьому випадку саме хвостом, тому що користувач конкретизував свій намір.

Ці теоретичні аспекти дуже важливо знати, якщо ви збираєтеся працювати з семантичним ядром.

Програми для збору семантичного ядра

Складати семантичне ядро вручну дуже довго. Щоб скоротити час, можна скористатися програмами, які зроблять більшість роботи автоматично.

Key collector

Key collector-інструмент для всіх інтернет-маркетологів і вебмайстрів. Ця програма дозволяє:

  • автоматично підібрати ключові слова за допомогою яндекс вордстата.
  • спарсіть пошукові підказки.
  • відсікати нерелевантні запити за допомогою стоп-слів.
  • фільтрувати запити по частоті пошуку.
  • визначати сезонність запитів.
  • збирати статистику за цими ключовими словами зі сторонніх сервісів: google аналітика, яндекс директ, google adwords, вконтакте і т. Д.
  • знайти релевантні запитом сторінки в інтернеті.

Якщо говорити коротко, то key collector — велика програма, яка дозволяє практично повністю автоматизувати роботу зі збору, аналізу та фільтрації ключових слів. За допомогою неї ви можете виконати до 90% роботи зі створення семантичного ядра і охопити всі ключові слова, які вам потрібні.

Key collector-платна програма. Перша ліцензія коштує 1 800 рублів, будь — які наступні-1 400. Але вона окупиться відразу після першого застосування. Зазвичай використання цього софта економить 3-4 години.

Slovoeb

Це безкоштовний інструмент від творців key collector. За допомогою нього можна переглянути запити, їх частотність і пошукові підказки. Словоеб збирає всі запити через вордстат, обробляє їх, прибирає неоднозначні однакові фрази, а також дозволяє побачити сезонність пошуку.

Ще за допомогою словоеба можна перевірити конкуренцію в інтернеті. Але він робить це за більш простою схемою, ніж складний мутаген. Просто аналізується кількість сайтів по одному запиту, з чого потім випливає висновок — конкурентний це запит або все ще вільна ніша.

Використовуйте додаткову пошту, коли будете тестувати слово. Іноді система вирішує, що ви відправляєте занадто багато запитів і просто банить аккаунт, підозрюючи вас в спамі.

словоеб не дає тієї повної інформації, яку можна зібрати за допомогою key colletctor. Тим не менш, це відмінний софт для тих, хто збирає семантику для невеликих сайтів або власних бізнес-проектів. 

Як ще можна збирати ключові слова

Якщо ви не хочете збирати ключі за допомогою програм, можна скласти семантичне ядро за допомогою онлайн-сервісу яндекс вордстат.

Він показує кількість запитів в яндексі за ключовим словом і його формами. Щоб переглянути різні варіанти, можна використовувати групування семантичного ядра за допомогою команд. Групу запитів вказуємо в круглих дужках, а між словами всередині групи ставимо поділ «|». Виглядати буде приблизно так:

(купити | замовити) (айфон / iphone)

Щоб подивитися статистику по одному ключовому слову без його форм, потрібно виділити слово лапками:»ноутбук”. Щоб прибрати всі його словоформи на кшталт» ноутбуки «і» ноутбука”, потрібно додати знак оклику. Виглядати це буде ось так:”!ноутбук”.

Щоб додати до ключового слова привід, потрібно просто поруч з приводом поставити+. Наприклад: ноутбук + як.

Завдяки цим командам можна сформувати більш повну картину запитів.

Майже завжди варто орієнтуватися саме на вордстат. Хоча в росії гугл стає все популярнішим, але все одно основна частка пошукових запитів йде саме через яндекс.

Для пошуку тем, на які потрібно писати статті, можна використовувати програму мутаген. Вона показує високочастотні запити, за якими практично немає конкуренції. Програма аналізує топ – 30 видачі яндекса за запитами, залишає вч, і у вас з’являється готова тема, яка принесе велику кількість трафіку, але з мінімумом прямих конкурентів. Алгоритмів перевірки у відкритому доступі немає, тому іноді програма може помилятися.

Мутаген платний. Сервіс просить 30 рублів за 100 перевірок. Але кожен день користувачам, які хоч раз поповнювали баланс, дається безкоштовно 10 перевірок. Поповнити баланс можна будь — якими способами, мінімальна сума-1 рубль.

Як правильно зібрати семантичне ядро: покрокова інструкція

Тепер давайте перейдемо до конкретної інструкції.

крок 1.  підбираємо основні ключові запити.

На першому етапі вам доведеться продумати дуже багато запитів самостійно. Потрібно сісти і влаштувати мозковий штурм: за якими запитами буде йти наша основна тема.

Наприклад, сайт kakzarabativat робить матеріали на теми «фінанси та інвестиції«, «власний бізнес«, «маркетинг і правові аспекти бізнесу». Значить, спочатку потрібно збирати приблизно такі ключі:» свій бізнес«,» власний бізнес«,» інвестиції«,» фінанси«,»маркетинг”. І від них вже розширювати основне семантичне ядро.

Також і для бізнесу – тільки трохи простіше. Ви просто виписуєте всі ключові слова, які підходять вашому бізнесу. Якщо ремонтуєте техніку, то варто виписати:» ноутбуки«,» комп’ютери«,» техніка«,» телефон«,» полагодити ноутбук«,» де відремонтувати ноутбук ” і т.д. Все, що прийде вам в голову, потрібно асоціювати з тим, чим ви займаєтеся.

Підібрані слова і будуть вашими основними ключовими словами.

крок 2. розширюємо семантичне ядро.

Після того як ми зібрали основні ключові слова, з якими хочемо працювати на власному сайті, потрібно розширювати семантичне ядро. З цим у багатьох користувачів виникають проблеми. Ви можете це робити навіть за допомогою яндекс вордстата, але я рекомендую збирати ядро за допомогою повновагого key collector, який позбавить вас від великої роботи.

Ви записуєте основні запити в програму, і вам видають купу варіацій того слова, які шукали користувачі. Ось так ви отримуєте величезну базу ключів, які підходять під вашу тему. Це і буде розширенням семантичного ядра.

Розширювати семантичне ядро можна скільки завгодно разів, особливо на інформаційних сайтах. Ви додали якусь нову рубрику? збирайте по ній запити, фільтруйте, розширюйте, адаптуйте під кожну тему.

крок 3. позбавляємося від сміття.

Після того, як ви розширили семантичне ядро, залишиться тільки позбутися від сміття.

Сміття-ті ключові слова, за якими ви не будете працювати.

Навіть якщо ви користуєтеся key collector, все одно доведеться трохи попрацювати руками. Але воно того варте. Потрібно перевірити весь список ключових слів, який вам видала програма, і відсіяти з них:

  • будь-які згадки конкурентів.
  • ключі з тим, про що ви не будете писати.
  • ключі, які вб’ють поведінкові фактори. Зазвичай це “дешево” і всі його словоформи (для бізнесу).
  • смислові дублі ключів.
  • фрази з помилками і друкарськими помилками.
  • ключові слова з регіональною прив’язкою, якщо ви там не працюєте (для бізнесу).

Прибирати все це доведеться вручну відразу після того, як ви отримали вивантаження всіх ключів. Після чищення можна почати групувати ключі за певними темами і розширювати конкретні теми для матеріалів.

Правильне семантичне ядро сайту готове!

Не намагайтеся повністю автоматизувати процес створення семантичного ядра. Вам в будь-якому випадку доведеться позбавлятися від сміття самостійно, руками прибираючи схожі ключі. Не потрібно наосліп довіряти програмам.

Як зібрати семантичне ядро для інтернет-магазину

Так як багатьох цікавить питання створення ся для інтернет-магазину, давайте на прикладі розберемо збір семантики.

Приклад: у вас магазин, який продає дитячі іграшки.

крок 1. збираємо основні ключові слова.

Ми працюємо з іграшками. Значить, потрібно придумати якомога більшу кількість ключових слів, які будуть стосуватися головного товару. Поїхали:

  • дитячі іграшки.
  • конструктор.
  • м’які іграшки.
  • купити іграшки.
  • іграшки з доставкою додому.
  • і так далі.

Тут буде все, чим ви займаєтеся-будь-яка категорія товарів.

крок 2. розширюємо семантику і проводимо кластеризацію.

Тепер йдемо в яндекс вордстат (або завантажуємо проект в словоеб/key collector). Спочатку потрібно налаштувати видачу. Якщо ми працюємо по всій росії, можна не налаштовувати регіон. Але якщо у вас є прив’язка до місця, то налаштовуємо.

Потім формуємо список стоп-слів, які не потрібні. Наприклад, якщо ви не продаєте конструктор lego, то в програмках в стоп-слова додаємо lego, а у видачі вордстата просто пишемо: «конструктор-lego».

І за допомогою кожного ключового слова з вашої основної ідеї ви просто розширюєте семантичне ядро. Потім групуєте ключові слова в одну групу.

Якщо у вас багато однотипних товарів, то під кожен з них доведеться створювати окрему сторінку. В результаті основні ключі будуть вести на розділи, зібрані на підрозділи, а під конкретні моделі оптимізовані окремі сторінки.

крок 3.  прибираємо сміття з ключових слів.

Тепер все просто. Ми отримали величезний список ключових слів. Руками приберемо з них:

  • будь-які згадки конкурентів.
  • будь-які згадки слова “дешево” та інших його словоформ.
  • смислові повтори.
  • помилки.
  • те, з чим ми не працюємо.

Семантичне ядро для інтернет-магазину готове.

Як зібрати семантичне ядро сайту конкурента

Семантичне ядро конкурентів — непоганий спосіб розжитися ідеями для контенту. Якщо ви хочете подивитися ключові фрази на конкретній сторінці, найпростіше залізти в код і подивитися метатег keywords. Щоб зайти в код, досить затиснути ctrl + shift + c і вибрати «head». Там буде написаний тег keywords.

Якщо ви не хочете копатися в коді, або розробники просто не прописали його (а таке все частіше трапляється), можна зробити по-іншому. Скопіювати текст конкурента і відправити його в сервіс семантичного аналізу ядра сторінки-адвего або istio. Після завантаження тексту вам покажуть, які слова вживалися найчастіше і з якою частотою. У більшості випадків це і будуть ключі.

Але перевірити цілий сайт так не вийде. Тут нам знову доведеться користуватися програмами:

  • semrush.
  • searchmetrics.
  • spywords.

Після того як спарсіть все, доведеться трохи попрацювати і відсіяти непотрібні ключові фрази. Все як і при стандартному складанні семантичного ядра, але на виході вже вийдуть готові семантичні ядра по вашій ніші.

Основні помилки при роботі з семантичним ядром

Є 3 типові помилки вебмайстрів старого гарту, які вони роблять і в 2018 році.

відмова від використання конкурентних ключів. деякі веб-майстри вважають за краще не працювати з вч, тому що у них величезна конкуренція. Але вам необов’язково бути на 1-ій позиції видачі, щоб отримувати клієнтів або читачів за умовним запитом «як наклеїти скло на телефон». Ви все одно отримаєте своїх читачів, якщо зробите якісний матеріал. І, можливо, навіть вийдете в топ.

відмова від використання низькочастотних ключів. для бізнесу це може бути взагалі критична помилка в плані розвитку власного сайту. Низькочастотні ключі, навіть якщо по ним 10-15 запитів у вашому регіоні, все одно приведуть клієнтів. Це перше. Друге-користувачі все одно будуть пересуватися по вашому сайту. Дивитися різні статті, заходити в різні розділи. Саме тому варто використовувати низькочастотні запити для просування своїх товарів і послуг, навіть якщо ви бачите, що таких запитів дуже мало.

окремі сторінки під однакові запити. раніше дуже любили створювати окремі сторінки під запити на кшталт «полагодити ноутбук» і «відремонтувати ноутбук». Хоча за змістом вони дуже схожі. Це пояснювалося тим, що пошукові системи були ще недостатньо гнучкі, і щоб збирати максимальну кількість трафіку, доводилося створювати окремі матеріали мало не під кожен запит.

Зараз все по-іншому. Пошуковики володіють достатньою гнучкістю, щоб зрозуміти, чого хоче користувач. Саме тому варто стежити за смисловим навантаженням ключових фраз.

семантичне ядро-важливий елемент будь-якого сайту, який хоче отримувати трафік з пошукових мереж. Якщо ви грамотно підійдете до питання його складання, то зможете закрити для себе багато питань, які виникають відразу після створення сайту.