Як зробити аудит договорів

11-8-2019
Картинки по запросу Як зробити аудит договорів



Цей самий значимий за наслідками ризик процесу (в термінології «цілі – ризики» – недосягнення цілей процесу). Особливість ризику – те, що ризик являє з себе «скелет у шафі» і в деяких випадках не може бути виявлений, наприклад, в рамках аудиторської перевірки. Для малого і середнього бізнесу – аж до втрати бізнесу (приклад – «зайшли в мережу», не врахували всієї економіки проекту).
Недоліки контрольних процедур в інших процесах (практично всі процеси). Відсутність регламентованої відповідальності за контроль конкретних ризиків при укладенні договору (наприклад, контроль лімітів при закупівлях). Висновок додатків, специфікацій тощо за спрощеною схемою (з мінімальною кількістю узгоджень). Можливість укладення договору без погодження (в рамках повноважень топ – менеджменту). Можливість зловживань менеджменту (наприклад, заміна сторінок в договорі перед підписанням). Також хочемо вам порекомендувати https://audit-invest.com.ua/ua/ftp

Якщо договір підписаний з боку контрагента особою, яка не має повноваження, або компанія всередині не дотрималася вимоги законодавства та внутрішніх документів, може виникнути спірна ситуація.
Оспорювання угоди та інший юридичний геморой.
Відсутність контролю повноважень підписанта з боку контрагента. Можливість укладення договору без погодження (в рамках повноважень топ – менеджменту). Відсутність контрольних процедур в юридичному відділі, що приводить до порушення законодавства / статуту або інших внутрішніх документів (положення про раду директорів та ін.

При втраті договору будь-який арбітраж – сумнівна справа.
Неможливість застосування штрафних санкцій до контрагента.
Відсутність контролю повернути договору з боку контрагента. Відсутність єдиного місця зберігання договорів (у т.
Надлишкові контрольні процедури самих різних видів. Є складно выявляемым ризиком, так як досить складно сказати, що все погано, коли діяльність кипуча, багато папірців і т.

Розмиття відповідальності (винних не знайти). Надмірна штат (начебто все при справі, але якщо покращити процедуру, то людина 20 можна скоротити. На внутрішньому контролі ніяк не позначиться). Неможливість укладення договору в розумний строк, процедура узгодження стандартного договору займає більше тижня. Регламент укладення договору закільцьований (наприклад, передбачає необхідність отримання погодження від усіх підрозділів, при наявності зауважень договір необхідно направити заново). Обов’язкове укладення договорів для поставок на незначні суми (вартість трудовитрат на узгодження порівнянна або перевищує вартість договору). Надмірно велика форма обґрунтування договору. Відсутня оцінка збитку від ризику при укладенні договору .